torsdag 12. februar 2009

Livet

I de siste dagene har jeg surfet innom forskjellige slags blogger for å lese og få en liten pekepin på hva folk blogger om. Og jeg må si jeg er imponert over hva folk tenker på og engasjerer seg i og rekker over i hverdagen.
Blir liksom litt motløs....her i gården er det liksom tomt!!!!

Neida , har mye som opptar meg , og som jeg funderer over , men mange tider er det kanskje litt personlig. Og er det en ting jeg har lært om meg selv de siste årene er at jeg igrunnen er en veldig privat person.
Mange som kjenner meg , blir temmelig overrasket når jeg sier det..."men du er jo så åpen og prater om alt..." Kanskje det , men mest i generelle vendinger. Er nok åpen , men aldri privat .
Så jeg tror nok jeg er en vanskelig person å leve sammen med. Ikke sånn at jeg er sur , gretten, og sint ....( kan jo være det også selvfølgelig, vi har vel alle våre dager)men mer sånn som går å tenker og lurer på ting ...gjerne worst chase scenario....helt for meg selv i det stille.
Og hvis folk sårer meg , så leter jeg alltid etter hva jeg har gjort galt. Tar på meg skylda for "smerter" påført meg av andre. Er slitsomt igrunnen.
Så det jeg egentlig bør gjøre er å skrive dagbok, evt blogge . Vet at det ofte hjelper å få satt ord på ting og gjerne se det skrevne resultat av tankene. Men vi krysser da en linje som går over i den private sfæren . Og den muren er SKYHØY!!

Huff dette ble visst et litt negativt lada innlegg.
Og egentlig er jeg ei glad og lystig jente/dame(har ikke helt funnet ut hvilken kategori jeg er i, men er jo passert 30 så jeg heller vel mot dame statusen er jeg redd;-)) i spedd litt melankoli.
Har mye å være takknemlig for også:
3 fantastiske barn
Håvard (I was made for loving you baby)-jeg tror bestemt at litt fjortis løøøøv er sunt for et 11år gml ekteskap.Selv om det ikke er de derre
kriblenede følelsene som neste synes på utsiden.
Vi har Hus og Tak over hodet- selv om opppussinga ikke blir ferdig på en to tre. Og at de store
prosjektene blir satt på vent i disse finanskrisetider.
Gode Venner
Familie i nærheten
Vaskemaskin og tørketrommel- hverdagen min hadde gått helt adundas uten. Kan tro jeg er evig
takknemlig for det geniet som oppfant det .
Funn av gml venner på Facebook - kan ligsågodt innrømme det først som sist..... er avhengig av
fjæsboga.
Håvard som fyrer for meg hver morgen før han går på jobb.
Håvard som varmer mine iskalde føtter hver kveld når vi har lagt oss.
"Nugattikyss og sølekakeklemmer"- les: snørr-og klissne-..... forøvrig også ei fantastisk bok
Gode bøker

Lista kan bli lang den. Men det får holde for nå=)

1 kommentar:

  1. Mye å være takknemlig for ja! Det er godt å skrive sånne lister innimellom forliksom å minne seg selv på alt det gode man har!
    Kan fort glemme alt det gode mens man irriterer seg over ting som gjerne skulle vært annerledes!

    SvarSlett