mandag 16. februar 2009

"For vi vet at alle ting samvirker til det gode for dem som elsker Gud, dem som etter hans råd er kalt"
Det står i Rom.8,28.
Et vers jeg ikke har bitt meg spesielt merke i. Har liksom bare stått der i all sin ufullkommlighet- vel og merke i mine øyne. Vet jo at ingenting i Bibelen er ufullkommet , men FULLKOMMENT.

Jeg er en av disse lesehestene, men er dog ikke flink til å ta opp bibelen. Er veldig glad for at det finnes forfattere som skriver romaner , hvor de fletter inn Guds ord , og gjerne med forklaring.

Karen Kingsbury er min all time favoritt i så måte . Hun har skrevet en serie om familien Baxster, og deres kamper og seiere. Og dette verset går stadig igjen. Det har blitt et av mine mantraer i det siste .

Ting virker ikke bare sammen til det gode. De virker sammen til det gode for dem som ikke kjemper MOT livets opp- og nedturer, men som levermed dem og lar Guds plan være større enn alle sine håp og forventninger tilsammen.
Når Guds plan er det viktigste i livet ditt, vil alle ting virke sammen til det gode .

"For jeg vet de tanker jeg tenker om dere, sier Herren. Det er fredstanker og ikke tanker til ulykke . Jeg vil gi dere fremtid og håp."

Ord til oppmuntring en kald februardag:-)

1 kommentar:

  1. Det er godt at Herren har gode og store tanker for vår fremtid!!! Derfor velger jeg å ha store tanker om tida som ligger foran meg, for det har jo Gud også:)
    The best is yet to come:)

    SvarSlett