onsdag 4. februar 2009

BARNEVAKT

bare ordet har en ærbødig klang over seg . Som hjemmeværende 3 barnsmor , kjenner jeg at ordet barnevakt bærer løfter om FRIHET.
Misforstå meg rett, jeg elsker livet som mamma , kone, tjenestejente, taxisjåfør, sjelesørger/psykolog, lege , rengjøringsassistent, barnehagetante, lærer, kokk,+++++
Men av og til er det godt å bare være meg , eller kutte ned på rollene.

Det er fantastisk og reise avgårde med mannen, på weekendtur, og kan bare være elskerinne.
Eller hyttetur med jentene, hvor det blir sladder og vin og antrekket er kosedress og ansiktet skal være fritt for sminke, og kan bare være meg .
Eller å ha ungene hjemme hos mamma noen timer på ettermiddagen, så jeg kan bare være "vaskedame".( Også kommer de tilbake til legge tid , mette, nydusja og i pysj. )

Nå teller jeg ned uker til jeg skal ha en etterlengtet helg i frihet , hvor jeg skal bare være elskerinne og bestevenn sammen med mannen på hotellferie til Oslo.
Også hyttetur med jentene 2 uker etterpå.
Jeg føler meg så velsignet og heldig som har mulighet til å unne meg disse"luksus"helgene, som jeg faktisk ser på som en livsnødvendighet. De gir gjødsel og næring til ekteskapet som skal vare i gode og onde dager. Og en ting er sikkert : Gresset er ikke grønner på den andre siden , det må bare gjødsles og vannes !!!
Og jeg tror at lykkelige og "forelska" foreldre , gir et godt utgangspunkt for glade og harmoniske barn! Og Ingen barn har vondt av at foreldrene prioriterer tid sammen uten barna, som feks reiser.
De fleste barn elsker å være hos besteforeldre , tanter , onkler +++ og bli bortskjemt mens foreldrene er borte, og som regel så vanker det alltid gaver når mor og far kommer hjem ...ihvertfall i det Øyulvstadske hjem;-)

1 kommentar:

  1. Hei!
    Er helt enig med deg! Det blir en stund til neste alene- helg for min del, med liten amme-gutt. Men sånn er det jo bare nå. Vi har allerede planlagt en alenetur til København i begynnelsen av desember, så det skal bli digg!
    Godt å ha noe å glede seg til:)

    SvarSlett