mandag 23. mars 2009

Supermammaer

Finner mange tips og ideer her i denne blog verden.
Har inntrykk at det er en del supermammaer her inne .
Kjenner jeg blir helt trykt ned i tafattsøla av å lese om alt dere greier og har overskudd til.
Dere baker , syr , pusser opp, trener, kjører barn hit og dit, lager ting sammen med barna, har tid til gode venner og familie, ingen toro middager....men lagd på gml måten fra bunnen med økologiske råvarer og i tillegg har dere jobb utenfor heimen ...PUH....tar hatten av for dere*Imponert*
Men jeg kjenner at egentlig er jeg litt redd dere- SUPERMAMMAER-.

3 kommentarer:

  1. Ha ha, helt enig! Men du har sikkert ikke sett alle de tingen på en blogg vel...
    Men føler også det er manger utrolig bevisste mammaer rundt omkring. Som har en mening om alt og gjør alt "riktig" hele tida...
    Her går det stort sett ALLTID i enkle halvfabrikat middager, hvis det er noen trøst... Og de to eldste ser tv hver morgen mens jeg ligger og sover...

    Du er litt supermamma når det gjelder å lese for kidza på senga, så den kan du jo leve litt på:)

    SvarSlett
  2. Enig med Susanne over her :) Man leser noe her, noe der og legger alt på minnet og tenker; "Det skulle jeg også gjerne gjort!" Men ingen klarer alt! Mange bruker bloggen til å skrive om det man fikser (og jeg skriver i alle fall av og til om det jeg ikke fikser også), og da gis det fort inntrykk av at alt er en dans på roser.

    Jeg har fått tilbakemeldinger à la din over, hvor folk har skrevet at de blir litt satt ut av hvor perfekt vi har det, ved å ha lest på bloggen min. Det stemmer selvfølgelig ikke! Vi har det ofte perfekt, mange fine hverdagsøyeblikk - men godt blandet med alt mulig annet også. Frustrasjon, sinne, håpløshet, tristhet, stress og mas. Sånn tror jeg det er for de fleste.

    Men - hverdagen for min del blir bittelitt bedre av at jeg fokuserer på det som er fint, det som gjør meg glad og det som er positivt, så derfor kan det nok hende jeg skriver mest om det på min egen blogg.

    Tipper du er dine egne barns SuperMamma jeg!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for oppmuntrenede ord....gjør godt for den dårlige samvittigheten som stadig dukker opp...jeg skulle/ burde ha gjort ting/vært på en bedre måte.....

    SvarSlett