lørdag 3. oktober 2009

Fremtid og Håp

....For jeg vet de tanker jeg tenker om dere sier Herren. Det er fredstankerog ikke tanker til ulykke. Jeg vil gi dere fremtid og håp....

Jeg undres over hvorfor disse sannheter synes fraværende i enkeltes liv.
Hvor mye motgang, smerte ,motløshet og håpløshet må enklte tåle?
Hvordan skal disse finne trøst i disse ord , istede for å bli grepet av bitterhet fordi livet deres gir dem erfaring av det motsatte?

Min kjære onkel , har fått kreft IGJEN.
En annen onkel mista levebrødet sitt for 10 år siden som flg av et hjerteinnfarkt som førte til at han mistet noe sidesyn.....han har senere fått påvist at dette ikke hindrer han og at han er fullt kompatabel til fortsatt å kjøre bil ( i 3 forskellige kjøretester uavhening av hverandre på forskellige plasser i landet). Men fylkeslegen lar seg ikke rikke i sin avgjørelse.
I fjor døde hans sønn(min fetter) helt plutselig. En frisk og rask 37 åring bare segnet om på jobb.
Nå er husest begjært tvangssolgt.

.....IKKE tanker til ULYKKE- JEG vil gi dere FREMTID og HÅP.......????

1 kommentar:

  1. Utrolig frustrerende når man opplever et stort gap mellom det man leser og det man erfarer.
    Hva skal man si til folk midt oppi dette da? Jeg lengter så etter å se at det vi leser faktisk ER. Det opplever jeg jo også da, men så skjer sånne ting som bare bryter ned. Takk Gud at det er Hans ansvar å vise oss at det faktisk er sandt det vi leser. Så kan vi være der for hverandre mens vi venter på løsningen..
    Må også si at huset ble kjempefint!!! Blir gøy å se døra. Vittig: Jeg var også i tvil omm lilla eller turkis dør, men endte opp med lilla....

    SvarSlett