onsdag 24. februar 2010

I møte med "fremmede"

Hvordan er du i møte med nye mennesker ?
Er du en av de som går frem , tar i hånda og presenterer deg .....eller sitter du bare å observerer å smiler "fårete"?.......selv tilhører jeg den siste kategorien.!!!

Jeg beundrer folk som er flink til å kontakte nye mennesker og får dem til å føle seg velkommen og sett.
Selv blir jeg som regel bare sittende å observere og overhøre det andre prater om. Det er ikke fordi jeg ikke liker nye mennesker , snarere tvertimot , jeg elsker å bli kjent med nye folk . Og jeg finner mennesker veldige interresante. Men når det gjelder sånn der høflighets fraser og å begynne en sånn "blikjentsamtale" er jeg rett og slett helt LOST!!!
Jeg mestrer det bare ikke .
Jeg klarer ikke å stokke spørsmålene riktig , sånn at det går an å få en samtale ut av det .....det blir bare sånne spm som innbyr til ja og nei svar også står man der da , i pinelig taushet ......
Lurer på om det er noe man kan gjøre for å bli bedre i en sånn situasjon?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar